En Çok Neye İhtiyaç Duyuyoruz? API Test Otomasyonu.

Gizem Saruhan
2 min readJan 28, 2021

--

https://unsplash.com/photos/2FnCINuz1zk?utm_source=unsplash&utm_medium=referral&utm_content=creditShareLink

Merhaba,

Bu yazımda en çok ihtiyaç duyulan konulardan bahsetmek istedim ve LinkedIn’de bir anket paylaştım, ne hakkında bir içerik görmek istersiniz diye sordum ve kazanan %37 oranla API testi oldu.

Daha önce biz QA’lere düşen API testlerinden bahsetmiştim, şuradan okuyabilirsiniz. Bu yazıda biraz daha oradaki bilgilerin üzerine koyalım istiyorum.

Bir otomasyon test projesini oluşturmadan önce ilk adımda “neyin” testini yazacağımızı kavramalıyız. Hakim olunmayan bir projenin test otomasyonunu yazmak oldukça zor bir durumdur. API’mız nerelere hizmet veriyor ( API’lara, clientlara vs. ) ve müşteriyi ne kadar etkiliyor bilmeliyiz. Daha sonra bunlar doğrultusunda kendimize en uygun otomasyon aracını ve dilini seçmeliyiz.

Ekip için en uygun, ihtiyaçlarımızı en iyi düzeyde karşılayan araç/dile karar verdikten sonra hangi yaklaşımla testlerimizi yazacağımızı düşünmeye başlayabiliriz.

En iyi metodoloji; business’a en uygun olandır, ve bu her ekipte farklılık gösterebilir.

BDD dediğimiz Behaviour Driven Development; TDD’nin karmaşıklığını biraz daha giderip, olayları biraz daha davranışa dökerek ilerletme prensibidir. Müşteriyle sağlıklı iletişim kurmak için BDD prensibiyle testlerimizi yazabiliriz.

BDD ile test yazmak içinse açık kaynak kodlu Cucumber biçilmiş bir araçtır. Cucumber’de BDD ile test yazmanın birçok faydası vardır ama en önemlileri;

  • Kodu açan kişi tüm business hakkında bilgi sahibi olabilir
  • Okunması kolaydır, hikaye gibi akar
  • Testleri ekibin her üyesi kolaylıkla yazabilir

şeklinde sıralanabilir.

Testleri yazdıktan sonra pipeline bağlantılarını yapmalı ve raporlanmasını sağlamalıyız. Düzenli olarak bakımlarını yapmalı, silinen featureların senaryolarını testlerimizden silmeli, eklenen featureların senaryolarını da mutlaka testlerimize eklemeliyiz.

Umarım hoşunuza giden bir yazı olmuştur. Yorumlarınızı bekliyorum. Bu arada yazıyı beğendiyseniz alkış ile beni haberdar edebilirsiniz.

Önceki yazım ->
Sonraki yazım ->

--

--