Gizem Saruhan
3 min readNov 13, 2018

Bir Sürü Farklı Yöntem Var Hangisini Kullanmalıyım? En Kolay Yolla Test Otomasyonu Yazmak.

https://unsplash.com/photos/k7b0Ra9qKNU

Merhaba!

İlk yazımda test otomasyonu yazmak istememin sebeplerinden bahsetmiştim. Bu yazımda ise test otomasyonu yazmaya karar verdikten sonra zihnimde dolanan ilk ve en önemli sorun; ‘hangi programlama diliyle yazacağım, hangi araçları kullanacağım’ın cevaplarını kendi tarafımdan size aktarmaya çalışacağım.

Mobil test otomasyonu araçlarının en yaygın olanları; Appium, Calabash, Monkey Talk, XC Test UI, Espresso.. şeklinde sıralanabilir. Bu test araçlarını tek tek açıklamayacağım çünkü hepsini denemedim ve kendi tarafımdan bir yorum yapmam imkansız. Her biri hakkında Google’da bir sürü kaynak bulabilirsiniz. Benim yazılarım genelde çok teknik olmayacak; sadece kendi izlediğim süreçleri ve bu süreçte kullandığım teknolojileri anlatacağım. Test otomasyonu yazmak isteyip de başlayamayan, ne yapacağını bilmeyenlere; aynı duyguları hissettiğimi, bunları hissetmenin normalliğini ama bir yerden başlamak gerektiğini bir sürü teknik terime girmeden/kafa karıştırmadan anlatmak istiyorum.

Yazımın başlığında EN KOLAY YOLLA otomasyon yazmak diyorum. Benim için en kolay yol Appium ile Java programlama dilini kullanarak yazmaktı. Neden en kolay test otomasyon aracı olarak Appium’u seçmiştim;

  • Appiumda hem IOS hem Android için test yazabilecektim.
  • Appium sayesinde testlerimi hem telefonlarda, hem emülatörde hem de simülatörde çalıştırabilecektim.
  • Testlerimi tek bir cihazda değil de, bir cloud ortamında birden fazla cihazda çalıştırmak istediğimde Appium buna olanak sağlayacaktı.
  • API’lara ve database’e erişmek istediğimde Appium bunu da mümkün kılacaktı.

Neden en kolay programlama dili olarak Java’yı seçmiştim;

  • Etrafımdaki arkadaşlarım ve iş arkadaşlarım Java ile yazıyor, Java hakkında bilgi sahibiydi. Herhangi bir sorunda hepsinden destek isteyebilecektim.
  • Java & Appium kullanımı oldukça yaygındı ve kaynak boldu.

Appium’un da, Java’nın da bir sürü teknik harikalığı ve seçilmeleri için işleyişe uygun sebepleri var elbette. Bunlar yalnızca benim kolay yolumun maddeleri.

https://unsplash.com/photos/vgs4O6AsVx0

Sonuç olarak, her iki client ( Android - IOS ) için de kullanabileceğiniz tek bir araç, ve başınız sıkıştığında yardım alabileceğiniz birinin kullandığı programlama dili ile bu işe başlamak tarafımdan test edildi ve gayet başarılı sonuç aldı. Ben çok hızlı bir gelişim süreci yaşadım, bu yüzden size de öneriyorum. Daha sonrasında zaten insan kendi kendine kullandığı araç/programlama dilinin ihtiyaçlarını karşılamadığını, bu teknolojiler ile çok yavaş sonuç elde ettiğini vs fark ediyor. Bu farkındalığı kendi kendine keşfedince de diğer araçlara, dillere yöneliyor ve bunların üstesinden kendi kendine gelebiliyor. O zaman da kendi için en uygun teknolojileri kolay olsun, hızlı olsun, bana yardım edebilecek birileri olsun diye düşünerek değil de; gerçekten benim ihtiyaçlarımı gidersin diye düşünerek bulup kullanmaya başlıyor.

Bu yazı en iyi hangi yolla mobil test otomasyonu yazılır değil, içinde bulunduğun şartları değerlendirerek en hızlı ve kolay yolla otomasyona nasıl atılırız, nelere dikkat etmeliyiz’i amaçlayan bir yazıydı.

Yorumlarınızı bekliyorum. Bu arada yazıyı beğendiyseniz alkış ile beni haberdar edebilirsiniz.

Önceki yazım ->
Sonraki yazım ->